Wat hebben we daarvoor gedaan?
Businesstours verzorgen voor bedrijfsleven en overheid | ||
Tijdens de Dutch Design Week (DDW) organiseert de Dutch Design Foundation verschillende businesstours. De businesstours laten deelnemers kennismaken met het design-imago van Eindhoven, brengen design onder de aandacht bij het bedrijfsleven en stimuleren crossovers tussen creatieve ondernemers, industrie, overheden, onderwijs en wetenschap. | ||
Versterken en stimuleren van het design-ecosysteem in de stad en in de eigen organisatie | ||
Dit doen we voornamelijk via de Dutch Design Foundation (DDF) en hun internationale activiteiten. Sinds het World Design Event in 2017 dragen we structureel bij aan de internationaliseringscomponent van de DDW en investeren we in relaties met internationale design regio’s. | ||
Stimuleren van het uitvoeren van culturele activiteiten | ||
Hiervoor wordt ingezet op een breed aanbod aan kunst en cultuur, zodat er voor 'elk wat wils' is. Het aanbod is verbreed door de komst van nieuwe gesubsidieerde initiatieven, mogelijk gemaakt door de nieuwe subsidie Regelingen binnen ons gemeentelijke 4-jarige beleidskader, de Cultuurbrief 2017-2020. | ||
Kinderen en jongeren in contact brengen met kunst en cultuur | ||
Kinderen en jongeren zijn onder andere door de programma’s 'Cultuur educatie met kwaliteit', Culturele Ladekast en Cultuur&Ik in contact gebracht met kunst en cultuur. Cultuurstation zorgt voor de bemiddeling en adviseert de scholen. Behalve in het bieden van culturele aanbod wordt ook geïnvesteerd in kennis en competenties van docenten. | ||
Prestatieindicatoren | Realisatie | Begroting | Realisatie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
DDW: aantal businesstours | 43 | 40 | 83 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aantal culturele activiteiten | 18.618 | ≥ 7.000 | nnb | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aantal bereikte leerlingen primair en voortgezet onderwijs | 131.495 | ≥ 65.000 | nnb | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|