Wat hebben we daarvoor gedaan?
Aanleggen HOV-busbaan | ||
Het gebruik van openbaar vervoer hebben we gestimuleerd door de aanleg van een pop-up P+R Eindhoven Zuid, en met vrijliggende HOV-infrastructuur, zoals de aanleg van HOV2-tunnel op de Montgomerylaan. Ook is er een busbaan ingesteld op de Keizersgracht en Wal, om de busdoorstroming tijdens de Vestdijk-werkzaamheden te behouden. | ||
Prestatieindicatoren | Realisatie | Begroting | Realisatie | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aantal kilometer HOV-baan/busbaan | 23 | 25 | 23,8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
In 2018 hebben we ons vooral gericht op:
• | Internationale treinverbinding: We hebben onze lobby voor de internationale treinverbinding naar Düsseldorf gecontinueerd, die is geland in het BO MIRT als onderdeel van de KnoopXL. |
• | OV maatwerk concepten: We zijn gestart met een pilot voor OV maatwerkconcepten (BravoFlex) voor reizigers in Eindhoven-Zuid waar het reguliere openbaar vervoer onvoldoende aansluit. |