Jaarrekening 2018

Bestuur en ondersteuning

Prestaties

Wat hebben we daarvoor gedaan?

Nakomen van de servicenormen t.a.v. wachttijd

Uitvoering actieplan 0-minuten wachttijd.

Beperken van de behandeltijd

Verdere implementatie van het programma 'Basis op orde'.

In 2018 hebben we ons vooral gericht op:

  •

Graag gedaan!: We hebben maar een deel van 2018 geïnvesteerd in Graag Gedaan. Het 2e deel van het jaar stond in het teken van bezuinigingen: dienstverlening blijven leveren met minder middelen.

  •

Onze dienstverlening: Inzetten op verdere ontwikkeling van (digitale) dienstverlening met oog voor maatwerk voor kwetsbare groepen. De ontwikkeling van de kanalen telefonie en balie daarbij nauwlettend in de gaten houdend. Het minimale servicelevel moet 80% zijn.

  •

Businesscase Burgerzaken: In 2018 zijn voorbereidingen getroffen om de nieuwe dienstverlening per 1-1-2019 vlekkeloos te laten verlopen. Aanleiding voor de maatregelen vormde de noodzaak om €150.000 te besparen door de efficiëntere inzet van personeel en de wens om de dienstverlening te verbeteren door de wachttijden tot een minimum te beperken (maximaal 5 minuten). Hetgeen bij ‘vrije inloop’ door de onvoorspelbaarheid niet te garanderen is.

ga terug